در خبرها دیدم:
در پی فراخوان‌های تجمع ضد واکسن با عنوان «تظلم خواهی» از مراجع تقلید؛ شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تاکید کرد که فراخوان و تجمعات افراد معدود، علیه واکسن، مورد تایید حوزه‌ها و حوزویان نیست (سلامت نیوز).

می‌گویم: 
1. این شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم، یک بخش کوچکی از مجموعۀ حوزه است. بنابراین یادمان باشد که این اطلاعیه را مدیران بلندپایه حوزه صادر نکرده‌اند؛ یعنی با آن مخالفت نکرده‌اند.
2. این فراخوان و مانند آن را کسانی صادر کرده و با تمام باور، در آن شرکت می‌کنند که دست‌پرورده همین حوزه هستند.
3. از حوزه‌ای که در آن، به دوا و درمانی به نام طب اسلامی روی خوش نشان داده می‌شود چنین تجمعاتی شگفت نیست.
4. از حوزۀ وحشت‌زده‌ای که مدام به گوش آن خوانده می‌شود که اسرائیل در حال بلعیدن شماست؛ از هوایی که تو در آن نفس می‌کِشی تا آب و نان و اسنپ؛ چنین واکنش‌هایی جای تعجب و انکار ندارد. 
5. می‌ماند یک نکته: اینان که خود را پیرو مراجع تقلید و ذوب در ولایت می‌دانند؛ حالا چه شده که این‌بار در خیزی بلند، از همۀ ایشان عبور کرده‌اند؟

به پاسخی کوتاه بسنده می‌کنم: 
وقتی انقلابی‌‌بودن و مطالبه‌گری را گفتیم؛ اما برای این جماعت سطحی‌نگر، این شعارها را روشن و جزئی معنا نکردیم؛ وقتی با تجمعات و برخوردها و رفتارهای غیرقانونی این جماعت که به حکم احساس تکلیف، از خود نشان دادند؛ قاطعانه برخورد نکردیم (مانند پرتاب مُهر و نعلین به دکتر لاریجانی، رئیس مجلس وقت)؛ باید فکر این روز را می‌کردیم که همین‌ها با همان فرمان کج، روزی از مراجع و رهبری هم عبور خواهند کرد؛ قربةً الی الله.

راه حل:
برای عزیزان حوزوی جا بیندازیم؛ ما تنها در موضوعاتی مجاز به دخالت و اظهار نظر هستیم که در آن تخصص داریم. اعتراض و شکایت، سازوکاری دارد. ممکلت قانون دارد. کشور تنها برای شما نیست و قرار نیست به دلخواه شما اداره شود. این دلیل نمی‌شود که چون شما ریش و عمامه و مقنعه و چادر دارید پس هر چه به ذهن‌تان می‌رسد درست است و دیگران باید  پیرو خطورات ذهنی شما باشند؛ حتی رهبری و مراجع.

 

کانال تلگرام :