حسن روحانی با عمامه‌ و ریشی پهن که یادآور علمای دین است قرآن را به سود اغراض خود معنا می‌کند که به آن می‌گویند تحریف معنوی قرآن. او با این کار، بی‌خبران را ساکت می‌کند و کار خود را پیش می‌برد؛ همان کاری که معاویه هم می‌کرد (الدر المنثور، 4/96). نمونۀ تازۀ آن، تحریف قرآن برای توجیه مذاکرات وین است:
چرا ما از مذاکرات و از حرف زدن می‌ترسیم؟ مگر قرآن نمی‌گوید با کفار هم جدال احسن کنیم.

 

منظور او از این جمله، آیۀ 125 سورۀ نحل است: جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ؛ با بهترین روش با مخالفان مناظره کن؛ ولی این آیه دربارۀ دعوت آنها به راه حق و تفهیم آموزه‌های وحیانی به آنهاست و ربطی به مذاکرات و گفتگوهای سیاسیِ دو سویه و قراردادهای بِده‌بِستانی مورد نظر آقای رئیس‌جمهور ندارد.

 

قرآن کریم، در موضوع مورد نظر آقای رئیس‌جمهور، آیاتی دارد که دوتای آنها را اینجا می‌آورم:

 

1. لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْکِتابِ إِلاَّ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ إِلاَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ (عنکبوت:49). پیام آیه این است: شما حق ندارید و نباید با ستمگران به نیکی گفتگو کنید و چه کسی در ستمگری آمریکا به ویژه نسبت به ایرانیان تردید دارد؟

 

2. یَنهاکُمُ اللهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فىِ الدِّینِ وَ أَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَ ظَاهَرُواْ عَلىَ إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ (ممتحنة:9). پیام آیه این است: هر گونه مراوده با کسانی که دشمنى خود را با اسلام و مسلمین، در گفتار و عمل، پشت‌پرده یا آشکارا نشان داده‌اند، ممنوع است. بر اساس این آیات، شما حق ندارید به انگلیس خبیث و فرانسۀ بدتر از آن حتی اجازۀ داشتن سفارت‌خانه در ایران را بدهید، تکلیف آمریکا هم مشخص است تا چه برسد به مذاکره!

 

این اولین بار نیست که حسن روحانی دست به تحریف قرآن می‌زند. او پیش از این بارها برای توجیه کارهای ضدقرآنی خود، کلام خدا را و حتی عملکرد پیامبر(ص) را تحریف کرده است. (برای نمونه بنگرید به سخنرانی 15مهر96 و 20آبان98 و 6اسفند99)

 

به عنوان یک شهروند مسلمان حق دارم بپرسم: چرا کسی، مرجعی، نهادی، دادگاهی؛ در کشوری که عنوانش اسلامی است با این تحریف‌گر قرآن که در پوشش علمای دین، ظاهر می‌شود و مقامی عالی در نظام اسلامی دارد برخورد نمی‌کند؟ 

 

کجاست جامعۀ مدرسین که بیانیه بدهد؟ کجاست آقای اراکی که فرمان قیام صادر کند؟ کجاست دادگاه ویژه روحانیت که لباس برکَند؟ دریغ از یک تذکر رسمی! تا دست‌کم مردم بدانند که سخنان حسن روحانی، ربطی به قرآن و پیامبر(ص) ندارد. 

 

کانال تلگرام :