مقام معظم رهبری یکی از شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح و نیز کلید حل مشکلات کشور را کار، همت و مدیریت جهادی دانسته و بارها بر آن تأکید کرده‌اند:

1. انسانی شایسته‌، وارسته‌، باعزمِ، مؤمن، انقلابی و با همت «جهادی» باشد. (92/2/25)

2. این را هم همه بدانند، خود نامزدهای محترم هم بدانند که ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. در همۀ بخشها، کمربسته بودنِ مثل یک جهادگر لازم است‌؛ این اگر بود، کارها راه می‌افتد؛ این اگر بود، بن‌بست‌ها باز می‌شود، شکافته می‌شود. (96/2/10)


اما مصداق این کار و مدیریت جهادی از نظر مقام معظم رهبری کیست؟


گفتنی است که ایشان در همان سال 92 که بر جهادی بودن تأکید داشتند در دیدار با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران با صراحت مصداق آن را مدیریت آقای قالیباف دانستند. پایگاه اطلاع رسانی معظم له دربارۀ آن دیدار نوشته است:


«رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران در سال‌های اخیر افزودند: با وجود برخی مشکلات همچون آلودگی هوا و حمل‌ونقل و تراکم جمعیت در تهران؛ اما اقدامات شهرداری در بخش‌های مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستان‌ها، ساخت بزرگراه‌ها و پل ها، گسترش مترو، و ایجاد فضاهای ورزشی، کاملاً برجسته و خوب بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رمز این موفقیت‌ها را «مدیریت جهادی» دانستند و تأکید کردند: اگر «مدیریت جهادی» یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت‌آمیزِ قدرت‌های جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و کشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد.» (92/10/23)


کانال تلگرام :