امروز سخن از فضایل بی شمار حضرت زهرا(س) اینکه او از عرش آمد و عرشی زیست و به عرش عروج کرد با تمام اهمیتی که دارد در درجه دوم قرار دارد. 

نیاز امروز جامعه این است که آن بانوی طاهره که در پانزده قرن پیش در عربستان امروز و شرایط خاص آن روز می زیسته چگونه برای زن و حتی مردی که امروز در ایران یا هر جای دنیا، فول دیجیتال زندگی می کند الگو است؟ 

این سوالی است که گویندگان و نویسندگان باید جوابی عملی و نه رویایی به آن بدهند و حال آنکه بیشتر آنها در شهادت و ولادت آن بانو، مدام از فضایل می گویند و می نویسند و اگر درصدد الگو سازی هستند بیشتر کلیشه ای و غیر عملیاتی است و کمتر سخنی از ارائه راهکاری علمی و عملی برای اقتدا به آن بانو شنیده می شود. 

البته برداشتهای سطحی، سلیقه ای، گزینشی، ناکارآمد و بی ربط، الی ماشاء الله.

-----------------------------------

در دیدار مقام معظم رهبری با مداحان 11 فروردین سالروز ولادت حضرت فاطمه(س):

بایستی کوشش بشود در هر منبری -چه در فاطمیّه، چه در عاشورا، چه در اوقات دیگر- درس از ائمّه (علیهم‌السّلام)، درس انسان شدن، درس کامل شدن، درس تقرّب الی‌الله گنجانده بشود.

گاهی انسان می بیند که فضائلی را ذکر می کنند که حالا در هیچ روایتی و در هیچ جمله‌ای از معصوم هم این فضیلت وجود ندارد [و درواقع] فضیلتی هم نیست. ... گاهی هم کلّیّاتی گفته می شود که از آن چیزی فهمیده نمی شود و مستمع استفاده‌ای نمی کند. پس من جمله‌ی اوّلم به شما برادران عزیز این است که در مدح این بزرگواران -چه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، چه ائمّه‌ی هدا (علیهم السّلام)- حتماً از مباحث کاربردی‌ای که در زندگی اینها هست استفاده بشود.